Szczegółowy opis instalacji Magento na zakupionym hostingu.

Proces uruchomienia usługi hostingowej Magento można podzielić na 2 główne części:

Instalacja aplikacji Magento

Proces instalacji aplikacji Magento odbywa się w panelu sterowania serwera Plesk, dlatego aby rozpocząć, należy się tam zalogować. Ale zanim zaczniesz, upewnij się, że:

  • Twoja usługa hostingowa jest aktywna. Zaloguj się do panelu klienta na www.smartxhosting.com, przejdź do zakładki Usługi i sprawdź status usługi hostingowej Magento. Usługi aktywujemy wkrótce po potwierdzeniu płatności.
  • Twoja domena jest poprawnie skonfigurowana i wskazuje na Twój serwer. Jeżeli w trakcie składania zamówienia zarejestrowałeś lub przeniosłeś domenę, strefa DNS powinna zostać skonfigurowana automatycznie i wystarczy jedynie poczekać na rozpropagowanie zmian.

    Jeśli korzystasz z domeny zarejestrowanej u innego rejestratora, musisz zmienić tam serwery DNS na te, które są widoczne w strefie DNS Twojej domeny w panelu klienta. Przejdź do Usługi -> Web App Magento -> Ustawienia DNS, edytuj strefę DNS dla domeny powiązanej z usługą hostingową Magento i znajdź wpisy dla rekordów NS. Ustaw te wpisy jako serwery DNS u bieżącego rejestratora domen i poczekaj na rozpowszechnienie zmian.

  • Masz co najmniej jedno aktywne konto e-mail. Instalacja Magento wymaga skonfigurowania uwierzytelniania dwuskładnikowego (2FA). Podczas pierwszego logowania zostanie wysłana wiadomość z instrukcją, jak to zrobić, więc musisz mieć możliwość jej otrzymania.

    Aby utworzyć konto e-mail, zaloguj się do panelu klienta na www.smartxhosting.com i przejdź do Usługi -> Hosting z aplikacją Magento -> Adresy e-mail i naciśnij przycisk „Utwórz konto e-mail”. Następnie wypełnij formularz i kliknij przycisk „Utwórz”.

Krok 1: Logowanie do panelu sterowania serwera Plesk

Jeśli masz aktywną usługę i prawidłowo skonfigurowaną domenę, możesz zalogować się do panelu sterowania Plesk i rozpocząć procedurę instalacji Magento. Aby to zrobić, przejdź do ustawień usługi w panelu klienta i kliknij łącze Plesk w menu bocznym lub kafelek Plesk w sekcji Logowanie jednym kliknięciem.

Zostaniesz automatycznie zalogowany do panelu sterowania serwera, gdzie będziesz mógł wykonać kolejne kroki instalacji aplikacji Magento.

Informacja. Część dokumentacji dotycząca operacji wykonywanych w panelu sterowania serwera Plesk zawiera zrzuty ekranu w języku angielskim, wspólne dla wszyskich wersji językowch dokumentu.

Krok 2: Instalacja certyfikatu SSL dla Twojej domeny

Aby pomyślnie zainstalować aplikację Magento, Twoja domena musi być zabezpieczona certyfikatem SSL. W ramach Twojej usługi udostępniamy bezpłatny certyfikat SSL firmy Let's Encrypt. Zostanie on zainstalowany automatycznie, jeśli ustawienia DNS dla Twojej domeny są prawidłowe. Jeżeli chcesz przyspieszyć proces wydawania certyfikatu, możesz zainstalować go ręcznie. W tym celu kliknij ikonę "SSL/TLS Certificates" w panelu sterowania serwera.

Na następnej stronie możesz wybrać, jaki rodzaj certyfikatu chcesz zainstalować. Oferujemy szeroki wybór płatnych certyfikatów premium, a także bezpłatny od Let's Encrypt. Aby zainstalować bezpłatny certyfikat SSL kliknij przycisk „Install” u dołu ekranu.

Teraz podaj adres e-mail do celów administracyjnych i wybierz obszary, które chcesz zabezpieczyć. Dla aplikacji Magento polecamy te wybrane na ekranie poniżej. Aby wystawić certyfikat SSL, kliknij przycisk „Get it free”.

Jeżeli w procesie wydania nie wystąpiły żadne błędy, powinna wyświetlić się strona z informacją, że Twoja domena została zabezpieczona. Teraz możesz przejść do kolejnego kroku procedury instalacji Magento.

Krok 3: Sprawdzanie katalogu docelowego

Uwaga! Aby aplikacja Magento działała poprawnie, katalog docelowy musi być pusty przed rozpoczęciem instalacji.

Aby sprawdzić czy w katalogu docelowym nie ma żadnych plików kliknij ikonę "Files" na stronie głównej panelu sterowania serwera i przejdź do folderu "httpdocs". Jeśli są tam jakieś pliki, w razie potrzeby zarchiwizuj je, a następnie usuń.

Krok 4: Intalator aplikacji (App Installer)

Po pomyślnym zainstalowaniu certyfikatu SSL, utworzeniu konta e-mail i sprawdzeniu folderu docelowego możesz przejść do Instalatora aplikacji (App Installer), narzędzia, którego użyjemy do zainstalowania aplikacji Magento.

Po kliknięciu linku "App Installer" w panelu sterowania serwera otworzy się nowa zakładka z narzędziem do instalacji aplikacji. Zobaczysz tylko jedną dostępną aplikację - Magento. Kliknij przycisk „Install”, aby rozpocząć instalację.

Krok 5: Konfiguracja instalacji

Teraz czas na skonfigurowanie instalatora Magento. Przed rozpoczęciem instalacji należy podać następujące informacje:

  • Wybierz protokół https, ponieważ już wcześniej zainstalowałeś certyfikat SSL, wybierz domenę przypisaną do usługi Web App Magento i pozostaw pole „In Directory” puste.
  • Magento wymaga CRONa do działania. W tym miejscu należy podać częstotliwość uruchamiania zadań CRON. Jeśli masz wątpliwości dot. tego ustawienia, pozostaw wartości domyślne!
  • W sekcji „Ustawienia witryny” podaj ścieżkę do panelu administratora. Aby zalogować się do panelu administracyjnego Magento, musisz dodać tę ścieżkę do adresu swojej witryny w przeglądarce (np. https://mydomain.com/admin123). Unikaj korzystania z oczywistych ścieżek, takich jak admin czy panel, ponieważ są one łatwe do odgadnięcia i mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo Twojego sklepu.

    Jeśli chcesz zaimportować przykładowe dane w celu lepszego podglądu układu sklepu, zaznacz opcję „Sample Data”..

  • Admin Account (Konto Administratora) - podaj wszystkie niezbędne dane konta administratora Twojego sklepu. Jeśli chcesz automatycznie utworzyć bezpieczne hasło, kliknij ikonę klucza na końcu pola hasła. Nie zapomnij zapisać wygenerowanego hasła, będzie Ci ono potrzebne później do zalogowania się do Twojego sklepu.
  • Advanced Options (Opcje Zaawansowane) - w tej sekcji możesz skonfigurować szczegóły bazy danych i kopie zapasowe. Jeśli nie jesteś pewien ustawień bazy danych, zalecamy pozostawienie ustawień domyślnych. Jeśli chcesz, aby Instalator aplikacji obsługiwał kopie zapasowe Twojego sklepu, możesz ustawić parametry takie jak Backup Location (Lokalizacja kopii zapasowych -  miejsce, w którym będą przechowywane pliki kopii zapasowych), Automated bakups (częstotliwość tworzenia automatycznych kopii zapasowych) i Backup Rotation (ile kopii zapasowych chcesz przechowywać).

Ostatnią opcją przed kliknięciem przycisku „Install” jest „Email installation details to”. Możesz dodać adres e-mail, na który chcesz wysłać szczegóły instalacji. Jeśli jesteś zadowolony ze swoich ustawień, kliknij przycisk „Install” i potwierdź, że posiadasz ważny adres e-mail, aby rozpocząć instalację.

Krok 6: Instalowanie aplikacji Magento

Instalacja Magento zajmie około 3-4 minutu. W tym czasie wyświetlany będzie pasek postępu. Nie opuszczaj ani nie odświeżaj strony podczas procesu instalacji, ponieważ spowoduje to jej niepowodzenie.

Po zakończeniu instalacji zobaczysz stronę z potwierdzeniem, zawierającą adresy URL strony głównej i panelu administracyjnego Twojego sklepu Magento. Pamiętaj, że na stronie potwierdzenia może pojawić się informacja o konieczności wykonania pewnych czynności konfiguracyjnych w Twoim sklepie, jednak zanim będzie to możliwe, musisz skonfigurować uwierzytelnianie dwuskładnikowe, aby uzyskać dostęp do panelu administracyjnego.

Uwaga! Czasami administracyjny adres URL na stronie potwierdzenia może być nieprawidłowy. Jeśli klikniesz łącze i zamiast strony logowania zobaczysz komunikat „No input file specified”, musisz usunąć z niego część „/index.php”.

Np.: https://mydomain.com/index.php/my_admin_page --> https://mydomain.com/my_admin_page

Krok 7: Konfigurowanie uwierzytelniania dwuskładnikowego (2FA)

Zanim będziesz mógł zalogować się do panelu administracyjnego swojego sklepu, musisz skonfigurować uwierzytelnianie dwuskładnikowe. Ta kwestia bezpieczeństwa jest wymagana przez Magento. Aby to zrobić, wykonaj poniższe kroki:

  1. Przejdź do strony logowania administratora sklepu. Jego adres znajdziesz na ekranie potwierdzenia instalacji. Podaj dane uwierzytelniające skonfigurowane podczas procesu instalacji.
  2. Przy pierwszej próbie logowania zobaczysz komunikat, że aby przejść do panelu administracyjnego swojego sklepu, musisz skonfigurować uwierzytelnianie dwuskładnikowe, a e-mail ze szczegółami został wysłany do Ciebie.
  3. Odbierz e-maila wysłanego na adres podany w konfiguracji instalatora Magento. Powinieneś otrzymać wiadomość z linkiem konfiguracyjnym 2FA.
  4. Kliknij ten link lub skopiuj go i wklej do paska adresu przeglądarki, aby otworzyć stronę konfiguracji 2FA. Użyj aplikacji uwierzytelniającej, aby zeskanować kod QR i podać wygenerowany kod w celu potwierdzenia.
  5. Jeżeli nie wystąpiły żadne błędy, zostaniesz przekierowany do panelu administracyjnego.
  6. Od tego momentu przy każdej próbie logowania będziesz proszony o podanie kodu uwierzytelniającego.
Step 8: Post install configuration

Po pomyślnej instalacji Magento należy dostosować jeszcze jedną opcję w panelu konfiguracji serwera. W tym celu kliknij ikonę "Plesk" w panelu klienta i przejdź do panelu konfiguracji serwera. Następnie kliknij link „Scheduled Tasks”, aby uzyskać dostęp do konfiguracji ustawień zadania cron Magento. Kliknij nazwę zadania, aby otworzyć ekran konfiguracji.

Na ekranie konfiguracji znajdź opcję „Use PHP version” i ustaw jej wartość na 8.1.29, a następnie kliknij przycisk „OK”, aby zapisać zmiany. Teraz Twoje zadanie cron w Magento jest poprawnie skonfigurowane i możesz rozpocząć budowę swojego sklepu.

Gratulacje! Właśnie zainstalowałeś swój sklep Magento i możesz rozpocząć jego konfigurację.

Czy ta informacja była pomocna? 0 klientów oceniło tę informację jako przydatną (0 Głosów)