Panel Klienta - Domeny

Każda strona internetowa lub sklep internetowy potrzebuje nazwy domeny, dlatego aby móc korzystać z dowolnej usługi internetowej, musisz ją zarejestrować. Sekcja domeny naszego panelu klienta zawiera narzędzia potrzebne do pełnego zarządzania domeną. Aby uzyskać do niej dostęp, wystarczy kliknąć ikonę domeny w menu na pasku bocznym lub kafelek domeny na ekranie głównym panelu klienta.

Należy pamiętać, że nasze narzędzie do zarządzania domenami jest przeznaczone wyłącznie dla domen zarejestrowanych lub przeniesionych za pośrednictwem naszej strony internetowej www.smartxhosting.com. Nadal możesz korzystać z naszych usług z domeną zarejestrowaną gdzie indziej, ale w takim przypadku musisz odpowiednio skonfigurować ustawienia DNS u swojego obecnego rejestratora, a domena ta nie będzie widoczna w naszym narzędziu do zarządzania.

Jeżeli chcesz zarejestrować nową domenę lub przenieść do nas już zarejestrowaną kliknij przycisk "Dodaj nową" lub skorzystaj z menu na pasku bocznym, aby rozpocząć procedurę rejestracji/przeniesienia.

Po pomyślnym zakończeniu rejestracji lub transferu domeny pojawi się ona w panelu klienta. Zobaczysz zaktualizowany numer na kafelku domeny na stronie głównej panelu, a także listę domen w sekcji domeny.

Teraz możesz rozpocząć zarządzanie swoją domeną, przechodząc do sekcji domeny w panelu klienta. Sekcję tę można podzielić na następujące części:

Sekcja 1: Lista domen

Lista domen wyświetla wszystkie zarejestrowane lub przeniesione do nas domeny. Zawiera przydatne informacje, takie jak:

  • Domena - nazwa Twojej domeny z ikoną aktualnego statusu certyfikatu SSL
  • Termin płatności - data kolejnego odnowienia domeny
  • Automatyczne odnawianie - status funkcji automatycznego odnawiania. Jeśli ta opcja jest włączona, opłata za odnowienie zostanie automatycznie pobrana, a Twoja domena nie wygaśnie.

Aby wyświetlić szczegóły swojej domeny, kliknij wiersz na liście lub użyj ikony z trzema kropkami i wybierz opcję „Zarządzaj domeną”."

Wyświetlona zostanie główna strona zarządzania domeną, podzielona na następujące sekcje:

  • 1 Zarządzaj - set of tools for complete domain managing
  • 2 Czynności - links for basic domain related actions like renewing, registering and transferring
  • 3 Sekcja informacyjna, w której znajdziesz najważniejsze dane swojej domeny
  • 4 Informacje o certyfikacie SSL - jeśli posiadasz już certyfikat SSL dla swojej domeny, szczegóły znajdziesz tutaj
  • 5 Skróty - bezpośrednie linki do popularnych działań związanych z domeną. Jeśli potrzebujesz dalszych informacji na ich temat, zapoznaj się z opisem części 1 oraz 2 tej sekcji.
Zarządzaj

To menu boczne zawiera łącza do następujących narzędzi:

  • Przegląd - użyj tego linku, aby wrócić do głównej strony zarządzania domeną
  • Automatyczne odnawianie - włącz tę funkcję, abyśmy automatycznie wysyłali Ci fakturę za odnowienie domeny przed jej wygaśnięciem.
  • Serwery nazw - odpowiadają za wskazanie adresu serwera obsługującego Twoją domenę. Użyj tegoustawienia, aby je zmienić. Należy pamiętać, że rozpowszechnienie zmian może zająć do 24 godzin.
    Masz 2 opcje do wyboru:
    • Użyj domyślnych serwerów nazw - korzystaj z serwerów nazw ustawionych podczas procesu rejestracji domeny
    • Użyj własnych serwerów nazw - ustaw tutaj własne adresy serwerów nazw dla swojej domeny
  • Dane kontaktowe domeny - za każdym razem, gdy rejestrujesz nową domenę, jesteś proszony o podanie aktualnych danych kontaktowych. Informacje te są wyświetlane publicznie w bazie danych Whois, aby zapewnić możliwość skontaktowania się z odpowiednimi stronami w kwestiach administracyjnych, technicznych lub prawnych związanych z nazwą domeny. Jeśli jakiekolwiek dane kontaktowe uległy zmianie, możesz je zaktualizować tutaj. Istnieją 3 rodzaje informacji kontaktowych, które należy podać:
    • Rejestrujący - jest to osoba lub organizacja będąca właścicielem domeny. Możesz wybrać 1 z 2 sposobów podania danych kontaktowych:

      Użyj istniejących danych kontaktowych - użyj danych kontaktowych zapisanych na Twoim koncie

      Określ niestandardowe informacje poniżej - wypełnij formularz, aby podać niestandardowe dane kontaktowe

    • Admin - kontakt administracyjny, jest to osoba lub organizacja odpowiedzialna za zarządzanie nazwą domeny. Możesz wybrać 1 z 2 sposobów podania danych kontaktowych:

      Użyj istniejących danych kontaktowych - użyj danych kontaktowych zapisanych na Twoim koncie

      Określ niestandardowe informacje poniżej - wypełnij formularz, aby podać niestandardowe dane kontaktowe

    • Tech - kontakt techniczny, osoba ta jest odpowiedzialna za administrację techniczną domeny, taką jak konfiguracja DNS i zarządzanie serwerem. Możesz wybrać 1 z 2 sposobów podania danych kontaktowych:

      Użyj istniejących danych kontaktowych - użyj danych kontaktowych zapisanych na Twoim koncie

      Określ niestandardowe informacje poniżej - wypełnij formularz, aby podać niestandardowe dane kontaktowe

  • Prywatne serwery nazw - ta opcja umożliwia tworzenie i zarządzanie własnymi serwerami nazw dla Twojej domeny (np. NS1.example.com, NS2.example.com...)

    Zarejestruj serwer nazw - użyj tej opcji, aby przypisać nowemu serwerowi nazw nazwę i adres IP.

    Edytuj adres IP serwera nazw - jeśli chcesz zmienić istniejący adres IP serwera nazw, ta opcja pozwala to zrobić. Wystarczy podać jego nazwę, aktualny adres IP oraz nowy adres IP

    Usuń serwer nazw - jeśli nie chcesz już używać swojego prywatnego serwera nazw, możesz go usunąć za pomocą tej opcji. Wystarczy wpisać jego nazwę i nacisnąć przycisk „Zapisz zmiany”..

  • Zarządzaj DNS - ta sekcja umożliwia zarządzanie wpisami DNS Twojej domeny. Tutaj możesz dodawać, modyfikować lub usuwać rekordy, a także eksportować całą strefę do pliku TXT.

    Jeśli przechodzisz do Menedżera DNS poprzez sekcję domeny, zobaczysz ekran:

    Zakładki funkcji - Na tych kartach można uzyskać dostęp do wszystkich funkcji Menedżera DNS:
    • Strefy DNS - więcej informacji znajdziesz w tej sekcji
    • Zarządzanie zbiorcze - możesz tutaj utworzyć zadanie umożliwiające jednoczesną zmianę wielu rekordów DNS dla wybranych stref DNS. W tym celu wybierz strefy, które chcesz zmodyfikować i naciśnij przycisk „Wybierz akcję”. Następnie z menu rozwijanego wybierz rodzaj akcji, wypełnij formularz i kliknij przycisk „Potwierdź”. Odpowiednie zadanie zostanie utworzone i zaplanowane do wykonania.

      i Jeśli masz problem ze określeniem nazwy rekordu, użyj nazwy domeny lub subdomeny, dla której tworzysz rekord. Pamiętaj, że dla domeny głównej możesz użyć znaku „@”.

    • Zadania - lista zadań utworzonych w zakładce Zarządzanie zbiorcze. Należy pamiętać, że akcje czynności wykonane w zakładce Zarządzanie zbiorcze nie są uruchamiane natychmiast. Tworzą wymienioną tutaj kolejkę zadań, która uruchamiana jest co 5 minut. Możesz zauważyć, że każde nowe zadanie otrzymuje status „Utworzono” i ma wskaźnik postępu wynoszący 0%. Po ukończeniu zadania status zmienia się na „Zakończone”, a wskaźnik postępu na 100%. Dla każdego utworzonego, ale jeszcze nie wykonanego zadania możesz użyć ikony „x”, aby je anulować. Dla zakończonego zadania ikona jest nieaktywna - nie można anulować zakończonego zadania.
    Informacja o rekordach - pasek z liczbą wpisów i maksymalną liczbą rekordów dostępnych dla każdego typu.
    Lista rekordów - ta tabela zawiera wszystkie rekordy DNS utworzone w strefie Twojej domeny

    Tutaj możesz w pełni zarządzać swoją strefą DNS dodając, edytując lub usuwając rekordy.

    Narzędzie DNS Manager ma jeszcze jedną przydatną funkcję. Jeśli chcesz przenieść całą strefę na inny serwer, możesz wyeksportować wszystkie jej wpisy do pliku TXT w celu przyszłego importu. Aby to zrobić, kliknij ikonę z trzema kropkami obok przycisku „Dodaj rekord” i wybierz opcję „Eksportuj strefę DNS do pliku TXT w formacie BIND”. Pojawi się okno dialogowe Zapisz plik, w którym będziesz mógł pobrać plik strefy na swój komputer.

Czynności

W tej sekcji znajdują się narzędzia umożliwiające wykonanie podstawowych czynności związanych z utrzymaniem domeny, takich jak rejestracja nowej domeny, przeniesienie domeny czy odnowienie wygasającej domeny. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z tą sekcją tego przewodnika

Ta sekcja zawiera narzędzia do wykonywania podstawowych czynności związanych z utrzymaniem domeny:

  • Odnów domeny - ten link przeniesie Cię do koszyka, gdzie możesz sprawdzić terminy wygaśnięcia Twoich domen i dodać do koszyka te, które chcesz odnowić. Następnie sprawdź swoje dane rozliczeniowe i wybraną metodę płatności i kliknij przycisk Płatność”, aby złożyć zamówienie. Nie zapomnij o akceptacji Regulaminu przed złożeniem zamówienia.
  • Zarejestruj nową domenę - ten link przeniesie Cię do koszyka, w którym możesz wyszukać nową domenę do rejestracji. Wpisz jej nazwę w pasku wyszukiwania i sprawdź, czy jest dostępna. Po znalezieniu właściwej domeny kliknij przycisk „Dodaj do koszyka”, sprawdź szczegóły rozliczeniowe, metodę płatności, zaakceptuj Regulamin i kliknij przycisk "Płatność", aby złożyć zamówienie.
  • Przenieś domenę - opcja ta pozwala na przeniesienie już zarejestrowanej domeny do nas. Po przeniesieniu domeny będziesz mógł nią zarządzać w naszym panelu klienta, łącznie z procedurą odnowienia. Pamiętaj, że aby dokończyć transfer domeny będziesz potrzebować kodu AuthInfo. Można go uzyskać u obecnego rejestratora. Procedura transferu zostanie rozpoczęta zaraz po złożeniu zamówienia.

Baner ten stanowi sekcję reklamową naszych usług. W tym miejscu przedstawiamy naszą najnowszą ofertę, która może Cię zainteresować.

Czy ta informacja była pomocna? 0 klientów oceniło tę informację jako przydatną (0 Głosów)